مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 اردیبهشت 1400 ساعت 06:352021-05-04اقتصادي

یادداشت| به جای ممنوعیت کشت، محدودیت کشت در ایلام داده شود


با ممنوعیت کشت برنج در استان ایلام بیکاری بیش از سه هزار نفر را به دنبال خواهد داشت و معیشت مردم به خطر می افتد که بهتر است به جای ممنوعیت محدودیت داده شود.

- یادداشتمهدی حیاتی، فیزیولوژیست کشاورزی: از آنجایی که در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها هستیم، شاهد ممنوعیت تولید داخلی برنج، آن هم محصولی استراتژیک و بومی که در استان های ایلام، خوزستان و شمال کشور  یکی از محصولات غالب و پرطرفدار بر روی سفره های ایرانی به شمار می آید باید شاهد ممنوعیت کشت این محصول باشیم و به جای این محصول سالم زین پس باید به محصولات وارداتی تراریخته روی آورد که در نهایت از یک سو شاهد تهدیدات اقتصادی و خروج ارزی کشور خواهیم بود و بیکاری شالیکران هم استانی و از سوی دیگر سلامت جامعه به خاطر محصولات تراریخته قطعاً به خطر خواهد افتاد.

ممنوعیت کشت برنج در استان ایلام( شیروان، سیروان، آبدانان، میمه ) به طور مستقیم و غیر مستقیم بیکاری بیش از سه هزار نفر را به دنبال خواهد داشت.

آری همه می دانیم کشور در آستانه خشکسالی است و از نظر بهره وری آب و مدیریت بهینه مصرف آب دارای نقصان هستیم اما با حذف کشت محصولات تابستانه نظیر برنج راهکار مدیریتی و مناسبی برای مدیریت و ذخیره منابع آبی نخواهد بود، چرا که در هر طرح و برنامه ای اقتصاد و معیشت مردم در الویت آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت| به جای ممنوعیت کشت، محدودیت کشت در ایلام داده شود

یادداشت| به جای ممنوعیت کشت، محدودیت کشت در ایلام داده شود